@anderspuck Kan godt lide at du angiver datoen i dine videoer med f.eks. 2024-09-01.
Er dette udbredt inden for militæret?
=> More informations about this toot | More toots from UlrikNyman@mastodon.social
@UlrikNyman Det ved jeg såmænd ikke. Det var noget jeg begyndte på i starten af krigen fordi en analyse jo kan blive overhalet af virkeligheden, og jeg synes det fungerer fint.
=> More informations about this toot | More toots from anderspuck@krigskunst.social
@anderspuck Det er super fint med dato i hjørnet.
Jeg tænkte mere på at du bruge den internationale ISO standard for dato formater. https://en.wikipedia.org/wiki/ISO_8601
=> More informations about this toot | More toots from UlrikNyman@mastodon.social
@UlrikNyman Ja, ok. Det er sådan vi skriver datoer i militæret. 😊
=> More informations about this toot | More toots from anderspuck@krigskunst.social
@anderspuck @UlrikNyman haha jeg gør det også altid —der er fordi jeg er vokset op med Windows-DOS som var elendig til filsortering, og hvis man ville have dem i kronologisk orden var det nemmest at navngive ÅÅÅÅ-MM-DD
[#]gammelsmølf #hentrollatoren
=> More informations about this toot | More toots from Koefoed@helvede.net
@Koefoed @UlrikNyman Samme her. Alle mine filer hedder “YYYY-MM Navn”. 😊
@anderspuck @UlrikNyman jeg er blevet doven efter at have brugt Mac i 20 år. Men har et dokument en dato er det altid på den sorteringsvenlige måde. Alt andet føles (og er sikkert) ukontrollerbart. 😇
@Koefoed @anderspuck Enig!
Og jeg bruger nogle gange denne xkcd "comic" til at understrege det.
https://www.xkcd.com/1179/
Jeg har fået konverteret nogle enkelte omkring mig på mit institut.
@UlrikNyman @Koefoed @anderspuck my first interaction at the "international house" when arriving to Denmark was being scolded for using the iso standard date on a form, with the classic "that's not how we do it in Denmark". I had to "correct" the date. Great first impression 😅
=> More informations about this toot | More toots from mszll@datasci.social
@mszll haha. 😅 “skik følge eller land fly”
I never use that format in other things than filenames though. @UlrikNyman @anderspuck
@Koefoed @mszll @anderspuck I have started to do that. And together we can change the whole world to the correct standard format.
=> More informations about this toot | More toots from UlrikNyman@mastodon.social This content has been proxied by September (3851b).Proxy Information
text/gemini