Miten Googlesta on tullut näin huono? Hakutulosten linkkien esikatselut tuuttaa ihan sekoa tekoälytuubaa. Tässä pari esimerkkiä wikipedia-linkeistä, jotka tulee hakutuloksiin yleensä aika kärkeen. Hakukone levittää väärää tietoa ja sotkee suomen kielen. Ootteko muut huomanneet? Tää on kai sitä Cory Doctorovin puhumaa teknologian paskuuntumista käytännössä. #internet #tekoäly
=> View attached media | View attached media
=> More informations about this toot | More toots from Pietarikoo@mastodon.green
@Pietarikoo Jep. Google ei tosiaan oo luotettava hakukone, se toimii mainostajien ehdoilla. Sen tarkoitus on ainoastaan kerätä kaikki data käyttäjistä ja hyödyntää se taloudellisesti (mainosten kohdentaminen).
En oo pitkään aikaan enää googlannut kun perehdyin Googlen toimintalogiikkaan. Käytän hakuun Duck Duck Go:ta ja selaimena Firefoxia johon saa trackereiden ym. estoja. Muutenkin yritän olla käyttämättä Big Tech yhtiöiden tuotteita. Internet tosiaan on rikki.
=> More informations about this toot | More toots from NiinaK@mastodon.social
@NiinaK @Pietarikoo
Mä käytän kans DDGta mut välillä se on kyl niin perseestä ettei tottakaan. Menee hermot ja sit Googlella eka osuma oikee...
=> More informations about this toot | More toots from prettyhuman@piipitin.fi
@prettyhuman @Pietarikoo On myös tämä https://betterweb.qwant.com/en/ ja https://search.brave.com/
=> More informations about this toot | More toots from NiinaK@mastodon.social
@NiinaK @Pietarikoo
No niin, laitetaanpa Qwant kokeiluun...
=> More informations about this toot | More toots from prettyhuman@piipitin.fi
@prettyhuman @NiinaK hyviä vinkkejä! Mulla myös ddg käytössä kännykässä ja kotikoneella, työkoneella sit google. Oon ollut kyllä ihan tyytyväinen ddg:on, musta on jotenkin hauskaa että se on vähän köpönen Googleen verrattuna. Joskus tulee sit hauissa seinä vastaan ja pitää kokeilla muita.
=> More informations about this toot | More toots from Pietarikoo@mastodon.green This content has been proxied by September (3851b).Proxy Information
text/gemini