Ancestors

Toot

Written by Thomas Ryberg on 2024-08-21 at 04:26

Har besluttet mig for at jeg gerne vil have solceller på taget. Er der nogen, som har nogle erfaringer de kan dele. Gode/dårlige leverandører? Skal man investere i en rådgivning? Andre inputs. Jeg er ikke super optaget af, at det skal give økonomisk overskud (tjene sig ind hurtigt) - mere at jeg får grøn energi

=> More informations about this toot | More toots from tryberg@mastodon.social

Descendants

Written by PernilleMsarup on 2024-08-21 at 05:28

@tryberg vi fik solceller i starten af 2022 super god timing. Vi har en ven der arbejder med det og fik tilbud fra hans firma (eller det er hans brors). Fik et andet tilbud også men valgte vennens (som var bedst på pris og beregningsdetaljer). Blev frarådet batteri (med basis i et år gammel kandidat speciale) men bad om beregning alligevel og i 2022 var det lige tippet til en god forretning. Er super tilfreds med solceller, inverter og batteri og glad for at kunne køre på egen strøm hele døgnet om sommeren. Vi har kombineret med en lader til bilen der kan langsomlade tilpasset vores overskudsstrøm så den ryger på bilen istedet for på nettet når strømprisen er negativ (forudsat at bilen ikke er ude at trille). Siden vi fik elbil er vores elforbrug selvfølgelig steget men vi betaler ca det samme i strøm som i 2021 før solceller og bilen kom til (men så meget mindre til diverse tankstationer). Jeg kan ikke huske navnet på solcellefirmaet men vender tilbage med det.

=> More informations about this toot | More toots from pms@cupoftea.social

Written by Thomas Ryberg on 2024-08-21 at 05:32

@pms tusinde tak for det - vil meget gerne høre firmaets navn

Written by PernilleMsarup on 2024-08-21 at 05:43

@tryberg https://www.raaby-rosendal.dk/ 👍🏻

=> More informations about this toot | More toots from pms@cupoftea.social

Written by Thomas Ryberg on 2024-08-21 at 06:06

@pms tusind tak 😀

Proxy Information
Original URL
gemini://mastogem.picasoft.net/thread/112998112538630720
Status Code
Success (20)
Meta
text/gemini
Capsule Response Time
263.268305 milliseconds
Gemini-to-HTML Time
0.630156 milliseconds

This content has been proxied by September (3851b).